Page 2 - IDEA Study 4 2017 Public financing for pre-school places
P. 2
O AUTORECH / ABOUT THE AUTHORS
Klára Kalíšková
Absolvovala magisterské studium na Univerzitě Karlově a na CERGE-EI, kde
nyní dokončila doktorské studium. Její dizertační práce se zabývá rolí veřejných
politik na zaměstnanost žen. Ve svém výzkumu se zabývá především
zaměstnaností a nezaměstnaností žen, chudobou, daňově-dávkovými systémy a
rodinnými politikami.
Received her Masters degree at the Charles University in Prague and CERGE-EI,
where she now completed doctoral studies. Her dissertation deals with the role
of public policies on women's employment. Her research mainly deals with
employment and unemployment of women, poverty, tax-benefit systems and
family policies.
Daniel Münich
Doktorát z ekonomie má z CERGE-EI, kde nyní vyučuje v doktorském
programu. Zabývá se výzkumem především v oblasti ekonomie práce a ekonomie
vzdělávání. Působil jako nezávislý poradce několika ministerstev i mezinárodních
institucí.
He is an Associate Professor of economics at CERGE-EI, where he now teaches
in the doctoral program. His research interests mainly focus on labor economics
and the economics of education. He worked as an independent advisor to several
ministries and international institutions.
Filip Pertold
Výzkumný pracovník a koordinátor v think tanku IDEA při CERGE-EI. V roce
2013 získal ocenění Neuron Impulse Prize. Působil též jako výzkumník na Aarhus
University v Dánsku, ve Světové bance a na University of Illinois. Ve svém
výzkumu se věnuje zejména vzdělávání, aplikované mikroekonomii, veřejné
ekonomice, trhu práce, školství a zdraví.
A researcher and coordinator of IDEA think tank and
at CERGE-EI. He was awarded Neuron Impulse Prize in 2013. He was also
affiliated with Aarhus University in Denmark, World Bank and University of
Illionois. Fields of Interest: Applied Microeconometrics, Public Economics,
Education, Labour and Health Economics.
Upozornění: Tato studie reprezentuje pouze názory autorů, a nikoli oficiální
stanovisko Národohospodářského ústavu AV ČR, v. v. i. či Centra pro ekonomický
výzkum a doktorské studium UK v Praze (CERGE).
Warning: This study represents only the views of the authors and not the official
position of the Charles University in Prague, Center for Economic Research and
Graduate Education as well as the Economics Institute of the Czech Academy of
Sciences, v. v. i.
Public financing for pre-school places pays off: a cost and benefit analysis
Studie 4 / 2017
© Klára Kalíšková, Daniel Münich, Filip Pertold
Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i., 2017
ISBN 978-80-7344-411-2 (Národohospodářský ústav AV ČR, v. v. i.)